Digitaal klachtformulier

Je kunt een klacht bij SKJ alleen indienen via een digitaal klachtformulier. In dit korte klachtformulier vragen wij jou om maximaal 5 verwijten te kiezen die het meest passen bij de gedragingen waarover jij klaagt. Per verwijt voeg je een korte toelichting toe van ongeveer 400 woorden (zonder bijlagen). Om het formulier gemakkelijk en snel in te kunnen vullen, raden wij jou aan om deze documenten en informatie bij de hand te houden.
Let op: afhankelijk van de browserinstellingen worden jouw antwoorden opgeslagen wanneer je de pagina verlaat.
Met het indienen van de klacht gaat u akkoord met het delen van de inhoud van het klachtformulier met de jeugdprofessional.

Op het moment dat je de klacht hebt ingediend, ontvang je per e-mail een ontvangstbevestiging met een kopie van de klacht.

Wanneer je vragen hebt over het indienen van een klacht of de verdere procedure kun je contact met ons opnemen via het contactformulier (kies voor het onderwerp 'Professioneel toezicht'). Klachten per e-mail of post worden niet in behandeling genomen.

Ben je een organisatie of beroepsgenoot met een klacht?

Ben je een jeugdhulporganisatie, (collega-)jeugdprofessional, beroepsgenoot of een medewerker van het IGJ dan past dit klachtformulier niet goed bij jouw klacht. Voor deze situatie hebben wij een apart klachtformulier. Neem contact met ons op via het contactformulier, kies hier bij het onderwerp voor de optie 'Professioneel toezicht' en geef aan dat je een apart klachtformulier wil ontvangen. Wij zullen dan contact met je opnemen.