Digitaal klachtformulier
Je kunt een klacht bij SKJ alleen indienen via een digitaal klachtformulier/klachtenformulier. Hier kun je het klachtformulier invullen.
In dit korte klachtformulier vragen wij jou om (maximaal 5) verwijten aan te kruisen die het meest passen bij de gedragingen waarover jij klaagt. Per verwijt voeg je een korte toelichting toe van ongeveer 200 woorden (zonder bijlagen). Om het formulier gemakkelijk en snel in te kunnen vullen, raden wij jou aan om deze documenten en informatie bij de hand te houden.
Let op: afhankelijk van de browserinstellingen worden jouw antwoorden opgeslagen wanneer je de pagina verlaat.
Op het moment dat je de klacht hebt ingediend, ontvang je per e-mail een ontvangstbevestiging met een kopie van de klacht.
Wanneer je vragen hebt over het indienen van een klacht via het nieuwe, verkorte, klachtformulier of de verdere procedure kun je contact met ons opnemen via vpc@skjeugd.nl. Klachten per e-mail of post worden niet in behandeling genomen.
Oud (uitgebreid) klachtformulier
Tot en met 31 december 2022 was het mogelijk om je klacht in te dienen via het oude, uitgebreide, klachtformulier. Klachten die nog op deze manier zijn ingediend worden behandeld volgens het tuchtreglement versie 1.5. Het verloop van deze procedure is uitgewerkt in een stroomschema.
Let op! Een (uitgebreid) klachtformulier dat op of na 1 januari 2023 door SKJ wordt ontvangen, wordt niet in behandeling genomen