Ga door naar inhoud
Stichting Kwaliteitsregister Jeugd
Stichting Kwaliteitsregister Jeugd
Tuchtrecht
  • Beslissingen CvT/CvB
  • Overige beslissingen
  • Skjeugd.nl
  • Over professioneel toezicht
    • Professioneel toezicht
    • Professionele standaard
    • Reglementen
    • Opgelegde maatregelen
    • Beslissingenbibliotheek
    • Jaarlijkse analyse
  • Klachten
    • Een klacht bij SKJ
    • Een klacht indienen
    • Hulp nodig?
    • Digitaal klachtformulier
    • Een klacht tegen mij
  • Procedure
    • De klacht komt binnen
    • Voorportaalcollege
    • Klachtbehandeling
    • Einde procedure
  • Commissie en colleges

Een klacht indienen

Wie kan een klacht indienen?

Iedere belanghebbende kan een klacht indienen bij SKJ. Een ‘belanghebbende’ is een persoon of organisatie die betrokken is (geweest) bij het (beroepsmatig) handelen van de betreffende jeugdprofessional.
Ook kan de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) een klacht indienen over het handelen een jeugdprofessional.

Tegen wie kan een klacht worden ingediend?

Je kunt bij SKJ alleen een klacht indienen tegen een jeugdprofessional die, ten tijde van het handelen waarover wordt geklaagd, geregistreerd staat/stond in het register van SKJ.

Waarover kun je een klacht indienen?

Een klacht bij SKJ moet gaan over het beroepsmatig handelen of nalaten van de jeugdprofessional. Je kunt een klacht tot drie jaar na het handelen of nalaten van de jeugdprofessional indienen. Dit wordt ook wel de verjaringstermijn genoemd.

Hoe kun je een klacht indienen?

Je kunt bij SKJ een klacht indienen via het digitale klachtformulier/klachtenformulier. In deze infographic leggen wij uit hoe je een klacht kunt indienen tegen een SKJ-geregistreerd jeugdprofessional.

Stichting Kwaliteitsregister Jeugd
Jan van Eijcklaan 2-4
3723 BC Bilthoven
mijn.skjeugd.nl scholing.skjeugd.nl informatiebank.skjeugd.nl register.skjeugd.nl
Algemene voorwaarden ISO-certificaat Privacy statement Disclaimer